Revista Glamour, numarul din martie 2011, plus idei despre marketingul produselor cosmetice

Numarul din luna martie al revistei Glamour duce la un nou nivel preocuparea publicatiilor romanesti glossy pentru subiectul bio, dupa ce in februarie revista Marie Claire a avut mai multe subiecte pe aceasta tema.

Nivea beneficiaza de peste sase pagini de prezentare in Glamour, cu ocazia lansarii noii game de cosmetice Nivea pure & natural, ce contine mai multe tipuri de produse: crema de zi, lapte demachiant, lotiune de corp, balsam de buze, deodorant, crema anti-rid etc. Potrivit celor de la Nivea, gama pure & natural nu contine parabeni, siliconi, coloranti si uleiuri minerale. O parte din produse contin ulei de aragan si brusture bio. Am remarcat cu surprindere existenta unui logo rotund, care imita certificarile produselor organice existente in piata, dar care nu inseamna nimic: „95% origine naturala”, scris in jurul unei frunze verzi. Despre certificarile organismelor internationale recunoscute nu sufla nicio vorba. Am retinut si motivul pentru care a fost lansata aceasta gama: „intrucat Bio tinde sa devina un stil de viata, Nivea intelege acest trend si vine in piata cu produsele Nivea pure & natural”.

Dintr-o pagina de reclama Elmiplant aflam faptul ca vin in piata cu produse diferite, fara parabeni. Si cei de la Gerovital ne anunta de o noua gama, Gerovital Plant, „ce urmeaza tendinta produselor verzi, naturale si este fara conservanti”. Cine credeti ca mai are produse bio? Producatorul de telefoane mobile Sony Ericsson, ce ofera ca premiu un telefon din gama ecologica Green Heart, prin tragere la sorti.

Preocuparea marilor branduri (sau macar a unora din ele) de cosmetice pentru o pozitionare bio este evidenta. Discutia este daca aceasta preocupare vine cu adevarat dintr-o maturizare a consumatorilor romani, deveniti interesati de produse organice. Parerea mea este ca nu, si am sa va explic si de ce.

Marile branduri de cosmetice au o politica de comunicare globala, cu mici adaptari locale. Conceptele de promovare si de reclama sunt executate central si trimise apoi birourilor locale pentru a fi traduse. In ceea ce priveste Nivea, as interpreta interesul lor pentru promovarea cosmeticelor bio ca o actiunea internationala, nu ca o reactie la ce se intampla in Romania. Nu stiu ce putere au birourile locale ale marilor branduri sa impuna o linie de comunicare. Oricum, din confuzia legata de existenta unor certificari de la organismele internationale si certificari create de firmele de cosmetice, consumatoarele nu vor mai intelege nimic, va spori neintelegerea. Pentru cine vrea sa afle cum recunoaștem cosmeticele organice certificate, va recomand un articol clasic de pe Jurnal Bio.

Voi cum vedeti acest trend?

Anunțuri

3 gânduri despre „Revista Glamour, numarul din martie 2011, plus idei despre marketingul produselor cosmetice

  1. E ok ca se popularizeaza conceptul de bio, pentru piata romaneasca e binevenit.
    Ca de fapt nu e bio, ca genereaza confuzii si asa mai departe e alta poveste, dar nici asta nu e asa de rau precum pare.

  2. Asta arata ca marile corporatii(gen Nivea) au mirosit tendinta generala a oamenilor, si in special a femeilor, de a folosi produse bio si a scapa de chimicalele care ne imbolnavesc.
    Iata cum consumatorii pot schimba genul produselor de pe piata, refuzand produsele proaste si ieftine. Sper insa ca aceasta orientare sa nu fie doar o moda, ci un stil de viata pentru fiecare dintre noi!

  3. Oferta Nivea nu mi se pare serioasa. 95% origine naturala nu are nicio legătura cu ce înseamna bio. Poate are ceva legătura cu trend-ul eco. Bio e mult mai mult, e despre cum au fost crescute plantele, în ce mediu și cum au fost prelucrate. Aceasta gama nu are niciun certificat referitor la asta, nimic, doar reclama. Am mai multa încredere în cele de la plafar…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s