5 motive pentru care mergem la targuri de cadouri si alte 5 pentru care plecam dezamagiti

Am avut inflatie de targuri de cadouri in aceasta iarna. Spunea cineva ca in weekend-ul 17-19 decembrie au fost 30 de targuri de cadouri in Bucuresti simultan! Am vizitat si eu o parte din aceste expozitii si am constatat ca aveau vizitatori destui de multi. Iata de ce cred eu ca oamenii au inceput sa se sature de atata shopping la mall si vor si altceva in viata lor:

1. Diversitatea de produse. Romanii si-au dat seama ca in mall-uri sau in centre comerciale diversitatea de produse este limitata. In esenta, mall-urile seamana intre ele, avand aceeasi baza de magazine si produse.
2. Oferte speciale. Am colindat si eu mall-urile intensiv in aceasta perioada si am constatat lipsa ofertelor promotionale. Parca fata de alti ani au fost mai putine reduceri de preturi in magazine.
3. Vanzatorii. In mall-uri sau in centre comerciale greu gasesti vanzatori care sa isi stie marfa foarte bine si care sa vorbeasca cu pasiune despre produsele comercializate, sa iti spuna povestea lor.
4. Aglomeratia. Prea mare aglomeratie se face in mall-uri in perioada sarbatorilor, parca iese tot Bucurestiul la cumparaturi.
5. Cate fite?! Este de fite sa mergi la mall, dar unii parca au nevoie si de altceva decat sa se sparga in figuri.

Pentru organizatorii de targuri de cadouri, aceasta ar fi partea plina a paharului. Mergand la aceste targuri am observat totusi urmatoarele probleme:

1. Dezorganizare. Expozantii sunt alesi uneori fara niciun discernamant, astfel ca gasesti pistoale expuse langa cosmetice, creme miraculoase langa cozonaci, ceaiuri langa pantofi si tablouri langa roboti.
2. Atmosfera. Nu am gasit nicaieri atmosfera de sarbatori, care ar trebui sa fie una a bunului gust. De fapt nu exista nicio atmosfera, totul e lipsit de personalitate. Cel putin asa mi s-a parut mie, dupa ce am vazut tot in decembrie targurile de basm din Bologna si Florenta.
3. Calitatea produselor. Calitatea unor produse expuse nu este intotdeauna foarte ridicata. Se gasesc multe jafuri la aceste targuri de cadouri de sarbatori.
4. Informarea. Afli greu de evenimentele de sarbatori, trebuie sa faci research serios pe Internet. Sa sapi, sa intrebi in stanga si in dreapta. Si tot se intampla sa afli abia dupa, de un targ pe care l-ai ratat. Sa incerci sa obtii si lista expozantilor e deja tupeu.
5. Personalitatea. Am vizitat 9 targuri de cadouri in ultima perioada si mi-e greu sa gasesc foarte multe elemente de diferentiere intre ele.

 

Acum ca ati vazut si fotografia de mai sus de la un targ de cadouri din Europa, va rog sa imi spuneti daca am fost prea aspra sau daca aveti si alte idei pentru a completa lista.

Multumesc!

6 gânduri despre „5 motive pentru care mergem la targuri de cadouri si alte 5 pentru care plecam dezamagiti

  1. fotografia aceea este din austria! ce lucruri din romania arata sau sunt la fel ca in austria? asa ca de ce targurile de cadouri de craciun ar fi altfel fata de media din aceasta tara?

  2. Eu am fost la unele targuri in aceasta iarna, cum ar fi cel de ciocolata, care mi-au placut si la care nu se potrivesc toate problemele de mai sus. Doar 50% din ele, dar nu este vina organizatorilor pentru ororile cu care vin expozantii.

  3. Stai un pic, nu vreau sa generalizez. Majoritatea expozantilor vin cu ceea ce se vinde.
    Adica jucarii ieftine, made in china, hainute idem, plasticuri si iar plasticuri. Cat mai zgomotoase, mai stralucitoare si impopotonate.

  4. Pingback: Evenimentele bio ale lunii martie | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

