Afacerile de famiglia prospera in Italia

In Italia, peste 93% din companii sunt afaceri de familie. Italienii au un spirit antreprenorial dezvoltat, au traditie comerciala puternica si sunt atasati valorilor familiei. De aici numarul mare de afaceri de familie, comparativ, spre exemplu, cu Romania. Nu este nevoie sa consulti statistici internationale ca sa iti dai seama de acest lucru. Este suficient sa te plimbi putin printr-un oras si vezi imediat, cu ochiul liber, ca predomina afacerile de familie.

Mi se pare ca acest tip de companie mica sau medie bazata pe relatii de familie este benefic pentru o economie nationala. Pe strazile din Italia, fie din centru, fie de la periferie, in nici un caz nu vezi doar banci, farmacii si iar banci si iar farmacii… Spatiile comerciale sunt ocupate de mici afaceri de diverse tipuri. Si nu ma refer la buticuri ca in Romania, care toate au aceleasi produse, la aceleasi preturi cu vesnica tejghea. Ci vorbesc despre cafenele elegante, mici restaurante cochete, pizzerii, frizerii, plus magazine specializate si bine aprovizionate: jucarii de lemn, produse sportive, farmaceutice, bijuterii, ceasuri etc. Inclusiv magazine cu produse organice. Intri in magazin si te intampina fete prietenoase si amabile, in care ii recunosti pe membri unei familii: tatal responsabil, mama care tine totul in frau, copii si nepotii care fac munca mai dificila. Evident ca nu toate magazinele sunt asa, dar am intalnit destule in timpul vizitei de saptamana trecuta.

Fata de Romania, in Italia, munca cinstita este apreciata. De acea exista si prospera chiar in centrele oraselor meseriile in care banii se castiga greu: croitoria, cizmaria sau geamgaria. Nu este nicio rusine sa te intretii pe tine si familia ta prin astfel de activitați, pe cale de disparitie la noi.

Si sunt unele magazine mici de produse bio adevarate bijuterii din care nu iti mai vine sa iesi! Dar despre Italia si produsele organice vom discuta intr-un alt articol. 

Anunțuri

5 gânduri despre „Afacerile de famiglia prospera in Italia

  1. De fapt afacerile de familie sunt un motor al cresterii economice, nu se poate stabilitate economica fara ele. Statul e la fel ca o firma, daca are numai clienti mari ramane fara clienti/sursa de venituri daca acestora nu le mai merg afacerile.
    La noi inca nu exista asa ceva pentru ca afacerile au 20 de ani vechime, si putine au ajuns la a doua generatie pentru simplul motiv ca prima generatie a facut, in majoritatea cazurilor, bisnita, nu afaceri. Dar, pana la urma, si noi tot acolo o sa ajungem.

  2. Poate ca in Italia prospera afacerile mai sofisticate, cu dichis si bun gust. Dar sa nu uitam ca noi suntem in Romania, unde „consumatorul” se uita la Te pui cu blondele, Nora pentru mama, Fermier caut nevasta sau la Dan Diaconescu. Pentru cine sa oferi produse mai de calitate, dar putin mai scumpe? Nu avem masa de cumparatori.

  3. Sa nu pierdem in vedere despre ce vorbim. Despre Romania, unde in metrou toata lumea citeste CanCan, Click si Libertatea. Despre Romania, unde gasesti o agentie de pariuri plina la fiecare colt de strada. Despre Romania, unde magazinele sau afacerile care ies din mediocritate sunt ignorate sau privite cu suspiciune.

  4. Pingback: Cum alearga italienii de placere. Plus o mini GALERIE FOTO de la Zara de pe Via del Corso – Roma | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s