Putem evita gustarea din parc?

Pentru ca stam aproape de un parc mare si frumos, incercam sa iesim in fiecare zi. Nu se poate sa stam mai putin de doua-trei ore cand iesim in parc, asa ca trebuie sa ne luam si cate o gustare la noi. De obicei luam fructe, iar inainte, cand baietelul era mai mic, mancam iaurtul in parc sau merele cu cereale.

Si nu numai noi mancam, ci aproape toti copii din parc. De pe la ora 12 incepe toata lumea sa scoata cutii si cutiute cu mancare. E placut sa vezi ca mai toti copii mananca fructe: mere, pere, banane. Chiar e surprinzator ca din ce in ce mai putini copii mananca ciocolata sau napolitane. Acum ca a inceput scoala, doar cei mari mai apar cu dulciuri. Copii mici sunt inca la fructe.

Mai rau e ca acum au construit cabanute cu diverse jucarii si dulciuri. Si e greu sa nu se lipeasca si astia mici de sacii de pufuleti. Recunosc ca si noi mai mancam pufuleti. Am incercat sa il tinem departe de tentatii dar mai vedea in parc si se repezea la copii. Asa ca am zis sa ii luam sa vada cum sunt, ca sa nu aiba impresia ca pierde cine stie ce. A fost extrem de entuziasmat primele dati. Manca o punga pe nerasuflate. Cu timpul, entuziasmul a scazut si acum cumparam doar de dragul surprizei. Oricum, am zis ca din cate rele sunt in magazine, pufuletii reprezinta un rau mai mic.

M-a abordat zilele trecute o bunicuta, ca sa ii dau napolitane cu ciocolata, pentru ca e mare si ar trebui sa manance si el de toate. Am multumit si am plecat mai departe fara sa ii dau. Sunt lucruri la care nu cedez: ciocolata, acadele si alte bombe cu zahar. O sa le guste cand o sa intre la scoala, dar eu sper sa ii formam pana atunci un stil de viata mai sanatos si sa sa nu fie prea tentat.

Nu mi se pare ca daca lumea imi spune ca si eu am mancat dulciuri cand eram mica este un argument suficient de bun ca sa il indop si pe el cu prostii. Am mancat si noi ce se gasea pe vremea aceea, cand nici o ciocolata calumea nu gaseam. Totusi, noi am crescut fara Cola, marele suc era sirop cu sifon, si era sarbatoare sa bem asa ceva. Acum nu imi vine sa cred cati tineri ajung la dentist cu diferite probleme cauzate de alimentatie.

5 gânduri despre „Putem evita gustarea din parc?

  1. Aha, suntem vecini 🙂
    Desi eu in acelasi parc vad mai mult pufuleti si chipsuri, si de fiecare data ma enervez ca Matei se repede la orice fel de mancare, dupa care urmeaza oprobiul public ca sunt o mama rea care nu lasa copilul sa manance.

  2. Cel mai enervant e atunci cand direct ii baga copilului ceva in mana, fara macar sa intrebe. Asa s-a trezit ca a mea fetita avea un Barni, atunci aveam vreo 14 luni. Norocul ei ca nu i-a placut si l-a aruncat. Daca nu i-am dat dulciuri, nu apucat sa se invete cu gustul.

    Pufuleti si noi mai bagam, rar de tot. Asa cum zici si tu, am vazut in ei raul cel mai mic.

  3. Am scris si eu despre subiectul acesta…mi-am stricat si niste prietenii de parc pe motiv ca refuz diverse gustarele pentru fetita mea….pentru ca atunci cand se tot insista si eu refuz si copilul intinde manuta si incepe sa planga…se creaza o situatie penibila, care ar putea fi foarte usor evitata daca am intelege ca fiecare isi creste copilul asa cum considera ca este mai bine…asa cum eu nu ii fac teorie mamicii care spune ca al ei copil trebuie invatat de mic cu E-urile, la fel vreau sa fiu lasata in pace sa imi privez copilul de chips-uri, eugenii, ciocolatele si alte minunatii.

  4. O bunica venise la un moment dat cu senvisuri cu peste si dadea la toata lumea, nu doar lui nepota-su. Nu as fi mancat nici daca eram moarta de foame, dar sa ii dau si lui bebe, cum propunea batranica.

Lasă un răspuns

