Mierea organica, prima pe lista mea de cumparaturi

Stiti care este unul din lucrurile care imi plac la produsele alimentare organice? Faptul ca, datorita gustului bun si bogat, imi trezesc amintiri placute din copilarie. Asa mi s-a intamplat si cu Mierea de tei de la Tremot Dobre si Fii de 400 g, a carei aroma m-a facut sa imi aduc aminte de un adevar uitat: mierea are gust, nu este doar dulce. Si a trecut si testul celui mai important consumator de la noi din casa, un adevarat Anton Ego de Romania (pentru cei care au vazut filmul Ratatouille), baietelul meu de doi ani si jumatate, caruia ii place aceasta miere si o consuma in diferite moduri.

Eu oricum recomand in general mierea organica romaneasca tuturor celor care vor sa incerce produsele bio pentru prima data. Cred ca este foarte buna pentru incepatori, din mai multe motive: nu costa mult mai mult decat mierea normala, este o alternativa excelenta la importurile de miere din tari cum ar fi China sau Vietnam (?!) si diferenta de calitate si gust este usor de sesizat.

Ar putea exista din pacate o problema de aprovizionare au mierea de la Tremot, intrucat o doamna de la aceasta companie mi-a povestit, cu ocazia unui targ de produse bio, ca prefera sa isi distribuie produsele pe piata din Europa de Vest, unde exista o constanta a consumului si o predictibilitate a aprovizionarii. Eu deocamdata mi-am facut stocul necesar cu ocazia acelui targ organic, asa ca deocamdata nu am nevoie sa caut. Oricum, ramane acest paradox, hyper-market-urile sunt pline de miere chinezeasca si noi o exportam pe a noastra in Uniunea Europeana. Cine sa mai inteleaga ceva?

PS. Pe langa cea de tei, Tremot ofera multe alte sortimente de miere, din diferite plante, detalii pe website-ul lor. http://www.tremot.ro/produse.php?m=1

9 gânduri despre „Mierea organica, prima pe lista mea de cumparaturi

  1. Exista miere din Chian si Vietnam?Nu am vazut pentru ca nu ma prea uit la miere cum tatal meu este producator dar asta chiar nu-mi imaginam.Nici nu vreau sa ma gandesc ce or fi bagat in ea..

  2. @Stefania: da, si eu m-am mirat sa descopar miere chinezeasca in magazine. Iata un articol interesant pe aceasta tema: http://www.evz.ro/detalii/stiri/exportam-miere-in-ue-si-importam-din-china-870339.html
    @Oana Dinu: nu este certificata organic, ci doar spune pe borcan ca este 100% naturala. Din ce mi-au explicat reprezentantii Tremot, mierea lor nu contine antibiotice, insecticide, indulcitori, substante chimice de genul conservantilor, colorantilor, stabilizatorilor care pot deveni otravuri pentru organismul uman.

  3. Sa ma bag in seama ca avem noi miere organica? 😀
    Dar numai poliflora, de salcam si de rapita.
    Adevarul e ca certificarea nu-i prea ieftina si trebuie sa fii un producator destul de mare sa ti-o permiti, in sensul ca nu merita sa platesti certificarea decat daca produci cantitati mari.

  4. Oferta de miere ecologica/bio/organica si pe deasupra si romaneasca este cred cea mai generoasa. Sunt multi producatori romani care au avut curajul sa investesca in a-si certifica stupina, si de aici aceasta oferta bogata. Daca nu ma insel mierea romaneasca a fost printre primele produse romanesti ecologice. Recomand mierea romaneasca!

  5. Pingback: Recenzii de produse bio. Best Of 2010 | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

