5 intrebari despre mere

Cand vezi aceste zile insorite din ultima perioada, te gandesti ca trebuie sa te pregatesti de concediu la mare, nu de venirea lui Mos Craciun. Asa ca week-end-ul trecut  am fost la munte, la Moeciu de Sus, intr-o superba pensiune. Detalii va pot da pe email, daca va intereseaza. Vremea a fost absolut excelent, ne-am plimbat ore in sir prin zona si nu am avut nevoie de geci si caciuli. Singurul aspect mai putin placut al excursie a fost faptul ca de sambata dimineata s-a umplut de turisti, veneau cu sutele, intr-o coloana ca pe Bd. Magheru.

Asa ca duminica, la intoarcerea in Bucuresti, am decis sa mergem pe varianta Rucar – Targoviste si sa evitam aglomeratia de pe Valea Prahovei, cu Predeal, Busteni si Sinaia. Si bine am facut, din doua motive. Pe de-o parte, pentru ca am inteles ca s-au creat ambuteiaje pe DN1, am avut prieteni pe care politia i-a deviat spre Cheia. Pe de alta parte, alegand drumul prin Targoviste, am trecut prin localitatea Voinesti, de unde ne-am aprovizionat cu mere si pere absolut exceptionale. Eu personal prefer mere cumparate de la o taranca din Voinesti, necertificate, poate si putin tratate, decat mere cu certificate bio aduse din Germania sau Olanda.

Merele de Voinesti recent cumparate au un gust foarte bun, sunt parfumate si dulci. Si baietelului meu ii plac, atunci cand i-am dat sa manance din ele prima oara, a exclamat: „mmm, miere”. Din pasiune pentru aceste mere am ajuns sa ii tai cateva felii si pentru atunci cand face baie.

Si pretul a fost foarte bun. In prima faza, taranca ne-a cerut 1,5 lei pe kilogramul de mere si 3 lei pe pere. In cele din urma i-am platit 2,5 lei pe mere si 3 pe pere, pentru ca merita, oricum. La cat de gustoase sunt merele si perele si la cat de ieftine le vand taranii pe marginea drumului, am urmatoarele intrebari de adresat cui vrea sa raspunda:

  • De ce in Bucuresti nu gasesc mere de Voinesti autentice si de ce pietele sunt sufocate de mafia care se aprovizioneaza doar din comuna Voluntari?
  • Cum au voie atatia „tarani din piete” sa vanda mere din Turcia pe care sa scrie ca sunt din Voinesti?
  • De ce o taranca poate sa vanda mere la marginea drumului cu 1 leu si in piete preturile sunt triple?
  • Cum accepta atatia oameni sa cumpere mere si pere din supermarket, de provenienta incerta si nu misca piata sa le furnizeze produse de calitate?
  • Cine se duce la Voinesti in perioada urmatoare? 🙂
7 gânduri despre „5 intrebari despre mere

  1. Teoretic ca sa vinzi in piata sau in supermarket ar trebui sa ai niste acte si sa platesti taxe, ma indoiesc ca taranca de la care ai cumparat are acte sau poate emite factura daca o firma ce comercializeaza mere vrea sa cumpere de la ea.

    • Da! Am luat toate mesele la pensiune si ne-am infurptat trei zile din urmatoarele delicatese din zona Bran-Moeciu: branza, cascaval, cas, oua, smantana, unt. Mesele au fost un spectacol. 🙂

  2. Ma duc eu la Campulung destul de des, pot sa aduc toate bunatatile de mai sus.
    Intr-adevar, daca vrei sa iei de la tarani sa vinzi aici nu-ti da nimeni factura.
    Iar merele sunt nu putin ci foarte tratate, pentru ca ei traiesc din asta.

    • @Olivia. Inteleg ca sunt tratate, si totusi de ce sunt mai gustoase merele de Voinesti cumparate de pe marginea drumului de la batranica, decat „merele de Voinesti” din piata? Tu vei vinde mere pe Bio Bunatati?

  3. Mere inca n-am gasit certificate decat de import, si nu vreau sa vand asa ceva. Legume or sa fie o gramada, fructe deocamdata nu. Mai caut..
    Sunt mai gustoase pentru ca soiul e mai bun si zona e propice pentru asa ceva, si cele de Voinesti din piata nu sunt de Voinesti de fapt, multe din ele. Desi in piata Ramnicu Sarat de unde cumpar eu chiar sunt unii din Voinesti/zona adiacenta care vand.

  4. Din pacate multi tarani care au acte sa vanda in piata nu mai pot vinde deoarece nu sunt lasati de ceilalti care vand mere din import.Nu stiu cum sunt prin piete la voi dar eu la piata de la Crangasi nu mai vad un taran cum erau acum cativa ani.

Lasă un răspuns

