Ati vazut-o pe Tata Anica prin Mall?

UPDATE DECEMBRIE 2010: Magazinul Tata Anica din Mall AFI Cotroceni s-a desfiintat si nu stiu daca mai exista alta locatie!

Acum cateva zile m-a abordat un coleg: „am fost la film la Mall si, dupa, ghici ce mi-am cumparat? Branza, de la un magazin cum iti plac tie, cu produse traditionale si bio. Mi-a placut, cred ca o sa ma mai duc acolo”. Curioasa, i-am cerut mai multe detalii: „Cand sa plec de la film din Mall AFI, am trecut pe la Tata Anica si am cumparat un kilogram de branza din Arges”, m-a lamurit colegul meu.

Unde este magazinul Tata Anica?
Asa ca a doua zi m-am dus si eu in misiune sa le fac o (prima) vizita celor de la Tata Anica.  Primul lucru remarcat a fost faptul ca ocupa o pozitie foarte buna in Mall-ul AFI Cotroceni. Este situat in zona magazinului Real, chiar pe un colt al unui culoar principal. Ar fi de discutat poate eficienta pozitionarii traditionaliste, cu o tanti cu batic, tinand cont de locatia de fite.

Spatiul de vanzare este organizat ca intr-un magazin vechi, din anii ’90, cu tejghea si rafturi la care poate ajunge doar vanzatoarea. Dar probabil asta au si urmarit proprietarii Tata Anica, sa se diferentieze de super-market-urile care ne-au invadat in ultimii ani.

Ce produse vand?
Tata Anica este un magazin de produse alimentare diverse: lactate, branzeturi, mezeluri, sucuri, siropuri, gemuri, miere, paine, paste, ciocolata si legume. Aaa, in plus au si braga… Din fiecare din aceste produse au in medie unu-doua sortimente diferite. La produsele din carne am observat ca prefera sa mearga pe varianta „safe”, cu mezeluri, carnati si afumaturi in loc de carne proaspata. Tata Anica vine cu o combinatie de produse bio certificate, produse traditionale romanesti si produse necertificate, dar pentru care recomanda ei. Din estimarile mele, aproximativ 20-30% din produsele de acolo au certificare bio. In ceea ce priveste tara de provenienta, predomina in mod clar produsele romanesti, in pondere de 70-80%. Restul vin din tari din Europa de Vest, cum ar fi cele din gama Michel Montignac.

La ce preturi?
La produsele lactate si la cele din carne, preturile pot fi si duble fata de cele normale. Iata cateva exemple: un kilogram de branza costa 33 de lei, un kilogram de muschi haiducesc 80 de lei, un kilogram de carnati 45 de lei, o paine fara E-uri si aditivi este 4,5 lei. Sunt preturi destul de mari, dar eu cred ca macar din cand in cand merita sa ne tratam cu ceva gustos si sanatos. Eu nu am incercat chiar toate produsele enumerate mai sus, dar pot sa va spun ca muschiul haiducesc , spre exemplu, este exceptional. Iti vine sa il mananci gol!

Personalul
Doamnele vanzatoare au o atitudine pozitiva si incearca sa te ajute, sa iti explice si sa iti recomande produse. Ramane vechiul meu of, ca lipsesc pliantele pe care sa le iei si sa le citesti acasa, despre povestea din spatele produselor. Asa m-au cucerit pe mine cei de la Tremot Dobre si Fii, cu o brosura corporate foarte interesanta.🙂

Una peste alta este de apreciat curajul investitorilor, care au lansat acest pariu pe termen lung. Luni la pranz, cand am fost eu, nu era prea multa lume in magazin, dar probabil ca incet-incet vor veni tot mai multi clienti. Din ce am studiat pe Internet, nu mai exista alt magazin Tata Anica in tara, dar daca voi stiti vreunul, sau daca ati fost acolo si v-ati format o parere, va astept cu comentarii!

14 gânduri despre „Ati vazut-o pe Tata Anica prin Mall?

  1. Eu am observat un lucru in Romania. Medicii care vorbesc despre efectele negative ale fumatului sunt niste fumatori inraiti, medicii nutritionisti care vorbesc despre alimentatia sanatoasa sunt niste elefanti de 120 de kilogram. La fel si in cazul Tata Anica. La ce masivitate au doamnele vanzatoare de acolo, le-as intreba ce dieta au urmat. Sper ca nu cu produse de la Tata Anica.

  2. Pai produsele bio sunt sanatoase in sensul ca nu au chimicale,nu in sensul ca nu au calorii. Branza grasa + mezeluri in cantitati peste moderat = greutate mare.
    Aia cu medicii care fumeaza ma depaseste si pe mine.

  3. 33 de lei un kilogram de branza??? Adica eu sa le platesc lor chiria ca au magazin de fite la Mall. Pai am un magazin de Sibiu la noi la piata si branzica de acolo este 20 cea mai scumpa si mai buna.

  4. Eu de fiecare data cand am fost in AFI ma uitam daca este lume pe acolo si nu e foarte multa din pacate.Ceea ce as putea reprosa magazinului este totusi lipsa de produse raportata la spatiul pe care il au.

    • ..am lansat ideea ..decizia este a Dumneavoastra. Ar fi foarte bine sa va decideti cat mai rpede in sensul inregistrarii acestei marci originale. Mie personal imi place foarte mult si din curiozitate am verificat daca este deja inregistrata vreuna asemanatoare in Romania. Se pare ca nu este. „Bunicute” (inclusiv posibile „tate”) sunt insa inregistrate, domeniul produselor „bio” sau/si „traditionale” ia amploare si in Romania iar investitia intr-un magazin de acest fel trebuie dublata si de obtinerea protectiei asupra denumirii.

  5. Pingback: Etnic, magazinul ce ofera „produse cu traditie” | Jurnal Bio

  6. Pingback: Produse traditionale din Covurlui la magazinul Zimbria din Mall AFI Cotroceni. Dar ce este Covurlui? « Jurnal Bio

Lasă un răspuns

