De ce Jurnal Bio?

Toata lumea a auzit de noul termen la moda „bio”. Unde te uiti, la televizor, in ziare sau reviste, gasesti cate un reportaj despre produsele bio.

Si eu, ca tot omul, stiam de produsele bio, dar nu eram foarte pasionata. Dupa ce a aparut in viata mea o minune de baietel am inceput sa ma gandesc cum sa ii ofer o viata cat mai sanatoasa si ferita de chimicale. Am ramas surprinsa cata lume ma priveste ciudat si spune ca este o prostie si ca astfel doar arunc banii pe fereastra.

Sincer, am inceput sa cumpar produse de gatit bio pentru bebe chiar daca nu eram chiar foarte convinsa ca sunt bune. Lucrul care m-a lamurit a fost faptul ca au aparut fluturasi in faina cumparata si depozitata frumos in borcan. De cand eram mica si aduceam faina de la tara nu mai gasisem fluturi. Avem in dulap faina normala si sta cu lunile fara sa apara fluturi dar in cea bio in cam o luna au aparut. Asa ca mi-am zis ca e ceva de capul produselor bio si am inceput sa le caut cu si mai multa asiduitate.

Am comandat de pe net si produse bio alimentare, si de curatat prin casa si incerc sa descopar de unde sa cumpar, care sunt mai bune, care ni se potrivesc noua cel mai bine. Pot sa zic ca bebe este fericit cu mancarica pe care o fac eu, chit ca sunt o mama excentrica si folosesc produse cat mai naturale. Daca e sa ne gandim la bani, pana la urma nu e asa mare diferenta de pret, tinand cont ca toate alimentele s-au scumpit. De exemplu, orezul normal a ajuns aproape la fel de scump ca si cel bio. Nu pot sa spun ce efect au produsele bio. Rezultatele o sa se vada cand o sa fie baietelul meu mare.

Pacat ca multa lume nu intelege ce este cu produsele bio. Este adevarat ca e greu sa te gandesti la asa ceva, tinand cont ca acum vreo douazeci de ani cam tot ce mancam era natural. Imi aduc aminte ca eram mica si toata vara mancam fructe din copac de la tara si nici macar nu le spalam. Stiam ca nu sunt tratate. Dar vremurile s-au schimbat. Legumele pe care le gasim prin piata nu stim de pe unde sunt aduse. Acum toti au invatat sa scrie ca sunt legume si fructe romanesti pentru ca lumea intreaba. Dar cum poti sa crezi ca niste morcovi de 15 cm foarte grasi si toti de aceeasi dimensiune sunt romanesti. Macar la morcovi e mai usor sa iti dai seama care cum sunt, macar dupa cat panant au pe ei cei romanesti. Dar nu o sa mai tina mult si o sa ii importe si pe ceilalti cu pamant pe ei sa nu mai poti sa ii deosebesti. Asa era si cu ouale cand eram noi mici. Era usor sa le deosebesti pe cele de la “stat” de cele de la tara. Cele de la magazin erau galben spalacit. Acum au avut grija sa rezolve si asta si le dau gainilor sa manance diverse sa faca ouale sa fie colorate frumos.
Asta e lumea in care traim si trebuie sa ne adaptam.

Nu sunt expert in produse bio dar pot macar sa incerc sa fac o lista cu ce folosim noi prin casa si cat de multumiti suntem. Poate cine stie, asa, din gura in gura, reusim sa traim mai sanatos cu totii.

Un gând despre „De ce Jurnal Bio?

  1. si eu m-am decis de curand sa trec la o alimentatie sanatoasa deoarece am citit destul de mult in ultima vreme si m-am speriat. Asa ca am inceput incet,cumparand carti despre IG,citind despre gluten si alte lucruri daunatoare organismului nostru. Prima schimbare am facut-o renunand la mezeluri. Prajeli si carne nu prea mancam nici inainte asa ca mi-a fost destul de usor.Iar prima masa,ca sa zic bio,am luat-o la mic dejun. In ce a constat? In quinoa, fulgi de hrisca germinata la 40C,afine,fulgi de migdale,merisoare si lapte de migdale. Am crezut ca va fi groaznic dar am fost surprinsa cat de bun,hranitor si satios a fost micul meu dejun. Si am inceput cat de cat sa respect regulilele dietei Montignac. Recunosc ca nu o fac ca sa slabesc deoarece sunt multumita de greutatea mea dar fac aceasta schimbare pentru mine,pentru copii care ii vor avea,in concluzie pentru familia mea.Din pacate am observat ca este destul de greu sa te aprovizionezi cu toate alimentele de care ai nevoie si gasesc si destul de greu retete,inafara de cele prezentate in carte,vreau sa diversific.Asa ca daca am putea impartasi si retete ar fi minunat si multe felicitari pentru blog

Lasă un răspuns

