Cum vopsim ouale de Paste cu vopsea din plante

Update 22 aprilie: iata cum au iesit ouale vopsite de Paste, o sa vedeti acolo ce a mers si ce nu. Astept si reactii de la voi!

Vine Pastele si trebuie sa rezolv cu vopseaua de oua. De cativa ani imi place sa ma ocup eu de vopsit, dar de cand cu asta mic incerc sa gasesc metode mai naturale de colorat. Nu mi se pare normal sa ii dau sa manance oua prin care a trecut vopseaua atat de mult de s-a colorat albusul in rosu.

Anul trecut am incercat sa vopsesc cu sfecla rosie si au iesit rozalii dar anul acesta sunt hotarata sa incerc mai multe culori.

Imi aduc aminte ca atunci cand eram mica, bunica mea ne dadea lumanari si cateva oua pe care sa picuram ceara si apoi le punea la vopsit. Ceara cadea si ramaneau desenele. Nu era cine stie ce arta, mai mult de cruce sau un zambet si ochi era greu de facut. Dar ne tinea destul de mult ocupati, iar ea isi vedea de celelalte treburi. Cred ca o sa incerc si eu cu asta mic. Voi cauta prin magazine si ceva abtibilduri pentru oua dar nu stiu daca se gasesc.

Am magasit pe net o idee care merita testata: vopsitul cu hartie creponata. Nu suna chiar asa rau si nici complicat nu este. Se taie hartie creponata cam cat un ou, se inmoaie in otet, si dupa se infasoara pe ouale fierbinti. Se lasa pana se raceste oul si se unge apoi cu ulei pentru luciu. Chiar pare usor.

Eu am de gand sa incerc metoda cu vopsitul cu plante. Trebuie sa mearga! Inainte, lumea vopsea lana si tesaturi tot cu plante si erau mai rezistente decat unele din culorile din ziua de azi.

Am gasit o reteta de preparare a vopselei: se pun frunzele sau plantele in apa si se pun la fiert. Dupa ce dau in clocot, se lasa la foc mic intre 15 min si o ora. Apoi se strecoara si se pune in recipientul pentru vopsit (eu folosesc borcane) si se toarna 2 linguri de otet. Se pun ouale si se lasa cateva ore sau daca se poate peste noapte pentru o culoare mai intensa. Ouale albe o sa se coloreze mai bine.

Cum se obtin culorile:

  • Rosu: sfecla rosie, coji de ceapa, zmeura;
  • Albastru: frunze de varza rosie sau mure conservate;
  • Portocaliu: coji de ceapa alba, morcovi
  • Maro: cafea instant, ceai negru
  • Verde: foi de spanac, urzici
  • Galben: coaja de portocale sau lamaie, 1 lingura de sofran sau chimen

O sa pun poze saptamana viitoare cu rezultatul. Daca mai aveti si alte retete testate, va rog sa le impartasiti, sa gasim o metoda sa scapam de vopseaua din comert!

6 thoughts on “Cum vopsim ouale de Paste cu vopsea din plante

  1. eu stiu metoda asta care da rezultate bune :) :

    1.se ia un ou pe care se aseaza cate o frunza mica cu forme precise (de ex trifoi); se pune intr-un dres lung si se rasuceste cat sa stea oul ferm; apoi se repeta operatiunea pana cand in final arata ca un sirag lung si mare :)
    2.se fierb ouale asa impachetate vreo 10 minute, apoi se transfera in vasele cu apa colorata si se lasa cat mai mult.
    pentru culoare, am folosit coji de ceapa.
    3. cand sunt gata se sterg bine cu o carpa cu putin ulei – pentru luciu

    alte culori:
    pentru maro – nuci
    pentru rosu-violet – vinul

  2. Pingback: Cum am vopsit ouale de Paste (aproape) bio | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

